در این مقاله میخواهیم به صورت تخصصی در مورد انتخاب و خرید یک پنل پیامکی صحبت کنیم. انتخاب یک پنل پیامکی ارتباط مستقیمی با ارتباط شما با مشتریان خواهد داشت پس باید در خرید پنل پیامکی تمامی امکانات یک پنل هر سامانه پیام کوتاه را بررسی کنید و بعد اقدام به خرید کنید.
پنل پیامکی چیست؟
یک پنل پیامکی ابزار نرم افزاری تحت وب است که به شما این امکان را می دهد تا پیامک های متنی را به صورت انبوه و شخصی سازی شده به مخاطبین خود ارسال کنید این پنل ها یک واسطه و پل ارتباطی شما و مشتریان خواهد بود که در کوتاه ترین زمان و هزینه مناسب تعداد بالای پیام بدون محدودیت را به مشتریان خود ارسال داشته باشید. به زبان ساده تر پنل پیامکی شبیه یک دفترچه تلفن پیشرفته خواهد بود.
معیار انتخاب پنل پیامکی براساس کسب و کار
- هر کسب و کاری با هر فعالیتی باید پنل ها را بررسی کند و نیاز کسب و کار خود را شناسایی و براساس آن پنل خود را انتخاب کنید.
- بودجه: باید براساس مقدار بودجه تعیین شده پنل خود را انتخاب کنید تا در ادامه کار و ارسال پیام به مشکل مالی مواجه نشوید.
- پشتیبانی: مهم ترین قسمت خرید پنل توجه به پشتیبانی فنی و پاسخگویی سامانه پیام کوتاه است که برای هر کسب و کاری باید اولویت داشته باشد تا در حین کار در صورت بروز مشکل از طریق پشتیبانی
کاربرد پنل پیامکی
- بازاریابی: هر شخص حقیقی و حقوقی برای کسب و کار با هر فعالیتی می تواند یک پنل پیامکی داشته باشد تا ارسال پیام تبلیغاتی، اطلاع رسانی مانند جشنواره تخفیف، محصولات جدید و…. از طریق پنل انجام دهند
- خدمات مشتری: پشتیبانی از طریق تیکت، تماس، اطلاع رسانی مانند ثبت سفارش و…
- نظرسنجی و مسابقه: انجام نظرسنجی و مسابقه و ترغیب مشتریان برای جمع اوری بازخوردها
- ارسال پیام انبوه و بدون محدودیت
- رویدادها: ارسال پیام دعوت به کنفرانس، سمینار و…
مزایای یک پنل پیامکی
یک پنل پیامکی باید ویژگی های داشته باشد تا کار شما را برای جذب مشتری راحت تر و در زمان و هزینه برای شما نیز مقرون به صرفه باشد اگر غیر این باشد قاعدتاً بازخورد خوبی از بازاریابی پیامکی برای شما نخواهد داشت و نتیجه عکس خواهد داشت و برای شما با صرف زمان و هزینه این سوال پیش میاید که با صرف هزینه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته اید نتیجه ای برای شما و کسب و کارتان نداشته است ما در اینجا از مزیت های مهم یک پنل پیامکی به صورت دقیق توضیح خواهیم داد:
-
ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مشتریان:
- ارسال و دریافت سریع پیام ها: شما می توانید در کوتاه ترین زمان پیام خود را به مخاطبین ارسال کنید و به صورت لحظه ای و آنی پیام شما را دریافت می کنند.
- شخصی سازی: یک پنل پیامکی به شما امکان شخصی سازی و سفارشی سازی را می دهد از نام مخاطب در اول پیام برای تاثیرگذاری بیشتر استفاه کنید مثلاً محمد عزیز سفارش شما ثبت شد
- پاسخگویی و پشتیبانی سریع: از طریق یک پنل پیامکی این امکان را می دهد به صورت شبانه روزی به سوالات و درخواست مشتریان پاسخ دهید و مشتری قطعاً از خدمات شما راضی خواهد بود و جز مشتریان ثابت کسب و کار شما خواهد بود
-
بازاریابی هدفمند
- ارسال اس ام اس تبلیغاتی: یک پنل پیامکی هیچگونه محدودیتی در تعداد پیام ارسال شده ندارد و می تواند بالای 10 هزار پیام را در کوتاه ترین زمان به مخاطبین که شما از بانک شماره مشخص کرده اید ارسال کند
- جذب مشتریان جدید: ارسال پیام تبلیغاتی باعث جذب مشتری خواهد شد چرا که این پیام به تمامی شماره تلفن همراه تعیین شده توسط شما ارسال خواهد شدو افراد بیشتری این تبلیغات را خواهند دید برخلاف تراکت و کارت ویزیت چاپی که فقط به دست افراد محدودی می رسد
- افزایش فروش: با ارسال پیام در تعداد بالا مشتریان جدیدی جذب کسب و کار شما خواهند شد و افزایش مشتریان باعث افزایش فروش نیز خواهد شد با ارسال پیام های فوری برای اطلاع از جشنواره تخفیفات، محصولات جدید و… می توانید فروش خود را افزایش دهید.
- افزایش تعداد مشتریان وفادار: یک پنل پیامکی به شما کمک می کند تا مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید با استفاده از شخصی سازی پیام ها، ارسال پیامک تبریک تولد، ارسال کد تخفیف به مشتریان وفادار با ایجاد گروه مخاطبین خاص
-
گزارش گیری جامع و ریز عملکرد شما
- شما با گزارش گیری از ارسال و دریافت ها روزانه می توانید اطلاع پیدا کنید به چه کسانی پیام ارسال کرده اید، چه شماره های پیام های شما را دریافت کرده اند، چه شماره های پیام های شما را مسدود کرده اند.
- گزارش تراکنش مالی: شما از طریق پنل پیامکی خود می توانید تراکنش، زمان، مبلغ و… را مشاهده کنید.
- هزینه پایین و به صرفه
- هزینه ارسال برای هر پیامک در پنل پیامکی بسیار پایین است و اگر ارسال مثلاً هزار پیام از طریق شماره شخصی بسیار بالا خواهد ولی با پنل می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و نگران بالا رفتن هزینه های تبلیغاتی نباشید.
- امنیت بالا
- رمزنگاری اطلاعات: اطلاعات مخاطبان شما به صورت امن و رمزنگاری ذخیره می شود
- پشتیبانی: پنل های پیامکی باید پشتیبانی 24 ساعته داشته باشند تا در صورت بروز مشکل در هر زمانی مشکل شما را بررسی و حل نمایند.
- افزایش تعامل: با مشتریان از طریق نظرسنجی ها، مسابقات و پیشنهادات به صورت پیوسته و دائم در ارتباط باشید
- معرفی برند و افزایش اعتماد: با پنل پیامکی و معرفی کسب و کار و خدمات می توانید برند خود را به مشتریان معرفی کنید و این روش باعث افزایش اعتماد مشتریان نسبت به کار و خدمات شما خواهد.
امکانات پنل پیامکی
یک پنل پیامکی خوب باید تمامی امکانات کاربردی در اختیار کاربران قرار دهد تا انتظارات آنان را برآورده کند تا به هدف خود از بازاریابی پیامکی برسند ما در چند سطح امکانات مورد نظر را بررسی می کنیم:
امکانات پایه
- ارسال پیامک انبوه: ارسال پیام در تعداد بالا و بدون محدودیت
- شخصی سازی: شخصی سازی پیام برای هر مخاطب براساس نیاز شما
- گروه بندی دفترچه تلفن: ایجاد چندین دفترچه تلفن با مخاطبین متفاوت
- سهولت استفاده: پنل باید رابط کاربری ساده و کاربرپسند باشد
- آموزش: هر پنلی برای تمامی قسمت ها پنل خود باید پکیج آموزشی داشته باشد
- تعرفه و قیمت مناسب: یکی از مهم ترین معیار خرید پنل پیامکی در ایران قیمت پنل و تعرفه ارسال می باشد که باید قبل از اقدام به خرید یک بررسی کلی از پنل های موجود هر سامانه کوتاه انجام دهید و مناسب ترین پنل را انتخاب کنید.
- ارسال به صورت تفکیک شده به همراه اول و ایرانسل
امکانات پیشرفته
- بازاریابی خودکار: ایجاد کمپین بازاریابی پیامکی متفاوت مانند ارسال پیام تبریک تولد در بازه تعیین شده
- اتصال سیستم ها به پنل: اتصال نرم افزار، اپلیکیشن، وب سایت به پنل پیامکی
- وب سرویس و API: برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان برای سفارشی سازی خدمات خود
- گزارش گیری پیشرفته و تحلیل رفتار مشتری
- پشتیبانی: پشتیبانی تلفنی و تیکت در ساعت کاری و پشتیبانی از طریق تیکت و چت آنلاین به صورت 24 ساعته پ
امکانات ویژه
- ارسال پیامک صوتی: برای موثر بودن تبلیغات بعضی از کسب و کار از پیام صوتی به جای پیام متنی استفاده می کنند
- ارسال پیامک براساس موقعیت مکانی: ارسال براساس موقعیت مکانی و منطقه ای برای کسب و کارهایی که می خواهند به مخاطبین محدود محل کار خود ارسال انجام دهند
در سامانه کوتاه هیرو اس ام اس نسخه رایگان برای کاربرانی که می خواهند از خرید خود اطمینان پیدا کنند طراحی شده است تا با محیط پنل آشنا شوند و در صورت رضایت می توانند پنل مد نظر خود را با توجه به نیاز و فعالیت کسب و کار را خریداری کنند. هیرو پیامک پشتیبانی 24 ساعته تلفنی، تیکت، چت آنلاین در ساعت اداری و در بقیه ساعات شبانه روز به صورت تیکیت و چت آنلاین پاسخگویی شما خواهند بود. در جدول معرفی پنل ها بله صورت کلی پنل ها را با هم مقایسه کنید. و در یک جدول مجزا به صورت ریز ویژگی های هر کدام توضیح داده شده است.
مطالب مرتبط: