روش های افزایش بازدهی در تبلیغات پیامکی
روش های افزایش بازدهی در تبلیغات پیامکی برای تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ و نوپا موثر است و فقط مختص کسب و کار خاص با فعالیت خاصی نیست تمامی افراد برای تبلیغات از این بازاریابی پیامکی می توانند بهره ببرند و محدودیتی ندارد.
برای معرفی برند و کسب و کارتان در دنیای رقابتی و پر زرق برق امروزه می توان گفت بدون تبلیغات کار سختی در پیش روی شماست تا بتوان به جایگاهی که در نظر دارید برسید و این احتمال نیز وجود دارد که در این راه موفق نشوید و زمان را نیز از دست بدید.
با تبلیغات شما موفق خواهید شد کسب و کار خود را به افراد هدف جامعه معرفی کنید و در زمان کمتری برند و کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید با جذب مشتری در نهایت افزایش فروش خواهید داشت. یکی از ارزان ترین و موثرترین روش ها برای کسب و کارهای نوپا یا بودجه محدود تبلیغات پیامکی می باشد چون شما مستقیم و بدون واسطه با مخاطب در ارتباط هستید و شانس جذب مخاطب زیاد است.
در اینجا می خواهیم روش های افزایش بازدهی در تبلیغات پیامکی موثر و دقیقی که باعث می شود تبلیغاتی که شما برای کسب و کارتان انجام می دهید را معرفی کنیم
1.متن پیام کوتاه
کلمه شروع و متنی که برای تبلیغات خود انتخاب می کنید نقش مهمی در جذب مخاطب خواهد داشت و شما باید بیشترین زمان و خلاقیت و ایده های خود را برای محتوا و کلمه شروع پیام خود به کار ببرید.
همچنین متن پیام باید کوتاه و مفید باشد و مخاطب با خواندن پیام ترغیب به بازید از سایت یا با شما تماس بگیرید و سرسری از پیام شما رد نشود.
هر یک پیام کوتاه 70 کاراکتر است و پیام تبیلغاتی شما نباید بیش از 140 کاراکتر باشد و باید با این تعداد کاراکتر پیام خود را به مخاطب انتقال دهید.
مثلاً شما می توانید برای محصولات در روز پنج شنبه تخفیف 20% بزارید با ارسال پیام ” تخفیف ویژه 20% تا پایان امروز برای تمامی محصولات” که این روش باعث افزایش بازدهی تبلیغاتی پیامکی شما خواهد شد.
2. شناسایی مخاطبین
هر کسب و کاری باید مخاطبین را با توجه به حیطه فعالیتی خود شناسایی کند که یعنی با توجه به محدوده سنی، جنسیت، محل سکونت، نوع خرید، علاقه مندی های شناسایی کنید و با گروه بندی مخاطبین خود بازخورد خوبی از تبلیغات خود بگیرید
یک پنل پیشرفته باید این تقسیم بندی ها براساس محدوده جغرافیایی استان، شهرستان، محله، منطقه ، سن، جنسیت، کدپستی ، پیش شماره را به صورت خودکار انجام دهد و در اختیار کاربران سامانه پیام کوتاه قرار دهد و مهم ترین نکته این تقسیم بندی و گروه بندی ها که به اسم بانک شماره شناخته می شود جامع و مدام در حال به روزرسانی باشد. تا کاربران واقعا به مخاطب هدف ارسال پیام تبلیغاتی و اطلاع رسانی داشته باشد.
شخصی سازی پیام
با نوشتن اسم مشتری یا اطلاعات دیگری مانند تاریخ تولد یا سابقه خرید در متن پیام کوتاه حس نزدیکی بیشتری به مخاطب می دهید و احتمال برای جذب مشتری جدید و حفط مشتریان سابق را افزایش می دهد.
مانند: محمد عزیز کد تخفیف برای شما فعال شد
زمان مناسب برای ارسال
زمان ارسال نقش کلیدی در جذب مخاطب جدید یا حفظ مشتریان دارد اگر شما در هر ساعتی از شبانه روز ارسال به مخاطب انجام دهید مطمئناً باعث عدم رضایت خواهید شد و نه تنها مخاطب جدیدی جذب نخواهید کرد مشتری های خود را نیز از دست خواهید داد و تبلیغات شما نتیجه عکس خواهد داد
بهترین زمان ارسال پیام صبح 11 تا 1 و عصرها از 5 تا 8 می باشد که این ساعات در در تعطیلات و مناسبت های خاص می تواند متفاوت باشد.
با گزارش گیری از طریق پنل پیامکی می توانید رفتار مشتریان خود را بررسی کنید مانند زمان خرید، انلاین شدن و … تا در همان بازه زمانی برای مخاطبین ارسال پیام انجام دهید.
3. استفاده روش فرخوانی به اقدام (CTA)
در متن پیام تبلیغاتی می توان از کلمات منجر به اقدام مانند ” تخفیف تا پایان امروز”، “ثبت نام کنید”، “همین حالا خرید کنید”، “دریافت کد تخفیف” و… استفاده کنید
همچنین با ایجاد محدودیت زمانی باید این حس را در مشتری خود ایجاد کنید تا ترغیب به خرید یا استفاده از خدمات شما شود
مشاهده نمونه کلمات منجر به اقدام (CTA) ساده و موثر برای تبلیغات پیامکی
جشنواره تخفیفات و پیشنهادات جذاب و محدود
شما با ارسال کدهای تخفیف به مخاطبین از فراموشی کسب و کارتان برای مخاطبین خواهد شد با ارسال تخفیف ویژه به مخاطبین باعث حس خاص بودن و همچنین از سایت یا پیج اینستاگرام شما بازید خواهند کرد.
پیشنهادات ارائه شده به مخاطبین باید محدود و جذاب باشد تا مشتری سریع اقدام به خرید کند
مانند تخفیف یک روزه بله مناسب روز مادر
4. عدم ارسال پیام های مکرر و پشت سرهم
برخی کاربران با تصور ارسال چندین بار و پشت سرهم پیام ها باعث افزایش بازدهی تبلیغاتی پیامکی خواهند شد که این تصور کاملاً اشتباه است چون ارسال چندین پیام در طول روز اصلاً برای مشتری شما خوشایند نخواهد بود و با ایجاد مزاحمت این حس را در مشتری به وجود می آورید که پیام های ارسالی از شما را مسدود کند پس با ارسال پیام به صورت پشت سرهم شما باعث ضربه زدن به کسب و کارتان خواهید شد
همچنین در تمامی پیام های باید کلمه “لغو 11” را در انتهای پیام خود قرار بدهید تا به مشتریان اجازه دهید در صورت عدم تمایل اشتراک خود را لغو کنند. ما در اینجا پنج مورد از مهم ترین و تاثیرگذارترین روش های افزایش بازدهی در تبلیغات پیامکی را معرفی کردیم با رعایت و استفاده از این روش ها به نتیجه دلخواه تبلیغاتی که می تواند افزایش فروش، جذب مشتری جدید، معرفی برند و … برسید
نتیجه گیری
روش های افزایش بازدهی در تبلیغات پیامکی رابطه مستقیم با پنل پیامکی که شما انتخاب کرده اید دارد چرا که پنل های پیامکی باید این قوانین را برای شما در ارسال پیامک اعمال کنند تا نتیجه خوبی از تبلیغات خود کسب کنید چون در صورت عدم رضایت از دریافت پیام تبلیغاتی و نبود لغو 11 امکان شکایت از مخاطبین برای کسب و کار شما وجود خواهد داشت.
برای جلوگیری از این اتفاق پنل پیامکی باید با نظارت دقیق و درست از این اتفاق جلوگیری کند تا از نظر هزینه و زمان متحمل ضرر نشوید پس برای خرید پنل پیامکی به این موارد باید توجه داشته باشید.
ما در مجموعه هیرو پیامک پشتیبانی و نظارت دقیق برای ارسال پیام تبلیغاتی داریم در صورت نیاز به مشاوره می توانید به شماره 90001021 (تماس رایگان) تماس بگیرید.