زمان مطالعه: 4 دقیقه
فهرست مطالب

بلک لیست مخابراتی؛ مانعی پنهان در مسیر پیامک‌ تبلیغاتی

آیا تا به حال دیده‌اید که پیامک‌ تبلیغاتی خود را ارسال می‌کنید، اما فقط تعداد کمی از مخاطبان آن را دریافت می‌کنند؟. اینجاست که بلک لیست مخابراتی یا همان لیست سیاه پیامکی به میان می‌ آید؛ سدی نامرئی که می‌ تواند تلاش‌ های بازاریابی پیامکی شما را بی‌ اثر کند.

واقعیت این است که بسیاری از شماره‌ های موبایل در ایران، به دلایل مختلفی مانند نارضایتی از حجم بالای پیامک‌ های تبلیغاتی یا نگرانی از حفظ حریم خصوصی، در لیست سیاه مخابراتی قرار گرفته‌اند. از سال ۱۳۹۲، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، با راه‌اندازی سرویس #800* به کاربران این امکان را داد تا تنها با یک شماره‌گیری ساده، قطع پیامک‌ های تبلیغاتی را بگیرند. نتیجه؟ میلیون‌ها شماره که دیگر دسترسی مستقیم به آن‌ ها ممکن نیست.

اگر کسب‌ و کار شما به ارسال پیامک انبوه وابسته است، وقتی بلک‌ لیست را نادیده می‌ گیرید، تعامل کاربران کاهش می‌یابد، فروش افت می‌کند و منابع تبلیغاتی هدر می‌رود. اما خبر خوب اینجاست: راهکارهای حرفه‌ای برای عبور از این مانع وجود دارد! در این مقاله با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل بررسی کنیم: اگر می‌خواهید از اتلاف بودجه تبلیغاتی جلوگیری کنید و مطمئن شوید که پیام شما به دست تمام مخاطبان هدف می‌رسد، این راهنمای جامع مخصوص شماست. ادامه مقاله را از دست ندهید!

بلک لیست مخابراتی چیست؟

بلک لیست مخابراتی یا  لیست سیاه مخابراتی یکی از مهم‌ ترین محدودیت‌ هایی است که کسب‌ و کارها در مسیر تبلیغات پیامکی با آن روبه‌ رو می‌شوند.بلک لیست شامل شماره‌ هایی است که دارندگان آن‌ ها، به دلایل مختلفی نظیر کاهش مزاحمت‌ های تبلیغاتی، حفظ آرامش یا جلوگیری از اسپم ، تصمیم گرفته‌اند از دریافت پیامک‌ تبلیغاتی خودداری کنند. این افراد معمولاً با شماره‌گیری کد دستوری #800* یا استفاده از تنظیمات اپراتور، گزینه قطع پیامک تبلیغاتی را درخواست می دهند.

در نگاه اول، وجود چنین قابلیتی برای کاربران یک مزیت محسوب می‌ شود؛ چرا که آن‌ ها را از حجم بالای پیام‌ های ناخواسته نجات می‌دهد. اما از سوی دیگر، همین امکان، به یک مانع جدی برای بازاریابی پیامکی مؤثر تبدیل شده است. بسیاری از برندها و فروشگاه‌ ها، بدون اطلاع از حضور بخش بزرگی از مخاطبانشان در این لیست سیاه، بودجه تبلیغاتی خود را صرف ارسال پیام‌ هایی می‌کنند که هرگز دیده نمی‌شوند. این یعنی هزینه بدون بازده!

یا راهی برای عبور از این محدودیت وجود دارد؟ بله!در ادامه مقاله، راهکارهای کاملاً قانونی و تست‌شده‌ را معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند حتی به مخاطبانی که در بلک لیست مخابراتی قرار دارند نیز پیام خود را برسانید آن هم بدون نقض قوانین و بدون ایجاد مزاحمت.

 

چرا شماره‌ ها وارد بلک لیست پیامکی می‌شوند؟ دلیل مسدودسازی پیامک‌ های تبلیغاتی

قرار گرفتن یک شماره تلفن در بلک لیست مخابراتی یا لیست سیاه مخابراتی تصمیمی آگاهانه از سمت خودِ کاربران است؛ اما چه چیزی باعث می‌ شود فردی داوطلبانه دریافت پیامک‌ های تبلیغاتی را متوقف کند؟ حقیقت این است کهحجم بالای پیام‌ های تبلیغاتی بی‌ هدف، بدون ارزش و تکراری باعث شده تا بسیاری از مشترکین خطوط همراه، دیگر علاقه‌ای به دریافت این‌ گونه پیامک‌ ها نداشته باشند.

وقتی پیامک‌ های تبلیغاتی پشت سر هم، بدون در نظر گرفتن نیاز، زمان یا علاقه مخاطب ارسال می‌شوند، کاربر احساس مزاحمت می‌کند. مخصوصاً اگر پیام‌ ها از برندهایی ارسال شود که هیچ شناختی از آن‌ها ندارد یا محصولاتی را تبلیغ می‌کنند که کوچک‌ ترین ارتباطی با علایق او ندارند. نتیجه؟ کاربر تصمیم می‌گیرد با یک کد ساده، خودش را از این چرخه خارج کند و برای همیشه پیامک‌ های تبلیغاتی را مسدود نماید.

در برخی موارد، حتی کاربران به اشتباه یا به دلیل ناآگاهی از عواقب، دریافت پیامک‌ های اطلاع‌ رسانی را نیز می‌ بندند. این مسدودسازی نه‌ تنها پیام‌ های تبلیغاتی، بلکه برخی اطلاع‌ رسانی‌های مهم مانند کدهای ورود، یادآوری پرداخت، وضعیت سفارش و… را نیز شامل می‌شود. در نتیجه، نه تنها کسب‌وکار متضرر می‌ شود، بلکه خود کاربر هم ممکن است پیام‌ های ضروری را از دست بدهد.

شماره های لیست سیاه مخابراتی و ارسال پیام

از کجا بفهمیم یک شماره در بلک لیست پیامکی است؟ تشخیص شماره‌ های مسدود

>یکی از دغدغه‌ های اصلی کسب‌ و کارها هنگام ارسال پیامک انبوه، این است که ندانند آیا شماره‌ مخاطب آن‌ ها در بلک لیست مخابراتی قرار دارد یا خیر؟ اگر شما هم پیامک‌ های خود را با دقت طراحی می‌کنید اما پاسخ مناسبی دریافت نمی‌کنید، احتمال دارد بخشی از مخاطبانتان اصلاً پیام را دریافت نکرده باشند؛ چون در لیست سیاه پیامکی  هستند

خبر خوب این‌ که تشخیص شماره‌ های مسدود کار سختی نیست. یکی از روش‌ های ساده و سریع، استفاده از پنل پیامکی حرفه‌ ای است که این قابلیت را دارد. بسیاری از پنل‌ های معتبر، هنگام ارسال پیامک به شما نشان می‌ دهند که پیام به دلیل قرار داشتن شماره در بلک لیست مخابراتی تحویل داده نشده است. همچنین بعضی پنل‌ ها امکان استعلام وضعیت شماره موبایل را قبل از ارسال فراهم می‌کنند؛ کافی است شماره را وارد کنید تا ببینید آیا امکان ارسال پیامک به آن وجود دارد یا نه.

اگر می‌ خواهید ارسال‌ های شما بدون هدررفت انجام شود، این قابلیت‌ ها ضروری هستند. شناسایی پیش از ارسال، باعث صرفه‌جویی در هزینه، افزایش نرخ بازدهی کمپین و حفظ اعتبار برند شما خواهد شد.

چگونه از بلک لیست مخابراتی عبور کنیم؟ و پیامک ارسال کنیم؟

لیست سیاه پیامکی چالش بزرگی برای بازاریابی پیامکی است اما غیرقابل عبور نیست! با استفاده از خطوط خدماتی، اطلاع‌ رسانی غیر مستقیم و افزایش رضایت مشتری می‌توانید به شماره‌ های مسدود پیامک ارسال کنید و ارتباط مؤثرتری با مخاطبان خود داشته باشید و از بلک لیست مخابراتی ایران عبور کنید.

نکته مهم: همیشه تلاش کنید پیامک‌های ارسالی‌تان ارزشمند باشند و مزاحم کاربران نشوند تا مشتریان جدید به لیست سیاه وارد نشوند.

پیشنهاد ویژه: سامانه پیامکی هیرو

اگر به دنبال یک سامانه پیامکی حرفه‌ای برای ارسال پیامک به شماره‌های بلک لیست مخابراتی ایران هستید، هیرو پیامک انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا ...