فهرست مطالب
خطوط خدماتی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خطوط خدماتی

خطوط خدماتی امکان ارسال پیام به شماره های بلک لیست (لیست مخابراتی) را فراهم می آورد و این خطوط فقط برای اطلاع رسانی کاربرد دارد و اینکه سرشماره ها برای ارسال پیام تبلیغاتی و اطلاع رسانی متفاوت می باشد.

خطوط خدماتی چیست؟

خط خدماتی یک نوع خط تلفنی است که برای ارسال پیامک به مخاطبان، به‌طور خاص برای اهداف اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی، استفاده می‌شود. این خطوط معمولاً توسط شرکت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات استفاده می‌شوند تا پیام‌ های اطلاع‌ رسانی مانند اطلاع از وضعیت سفارش، پیام‌های بانکی، اطلاعیه‌های مهم، پیام ‌های امنیتی و موارد مشابه را برای مخاطبان ارسال کنند. مهم ‌ترین ویژگی خط خدماتی این است که پیام‌ها از این خطوط حتی به شماره‌های لیست سیاه مخابرات (شماره‌هایی که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند) نیز ارسال می‌شود.

به طور کلی با خطوط خدماتی پیام های با محتوای اطلاع رسانی برای مشتریانی که رضایت کامل از دریافت اینگونه پیامک ها دارند ارسال می شود و هدف اینگونه پیامک ها فقط اطلاع رسانی و ارائه خدمات موردنیاز مشتریان می باشد.

کاربرد خطوط خدماتی چیست؟

خطوط خدماتی برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند که عمدتاً با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به مشتریان و مخاطبان مرتبط هستند. برخی از مهم‌ترین کاربردهای این خطوط عبارتند از:

  1. ارسال پیام‌ های بانکی و مالی: بانک‌ها و مؤسسات مالی از خطوط خدماتی برای ارسال اطلاعیه ‌های مهم مانند تأیید تراکنش ‌ها، اطلاع از تغییر موجودی، رمزهای یک‌ بارمصرف (OTP) و سایر پیام ‌های امنیتی استفاده می‌کنند.
  2. اطلاع ‌رسانی درباره وضعیت سفارش ‌ها: فروشگاه‌ های آنلاین و شرکت ‌های خدماتی می‌توانند از خطوط خدماتی برای اطلاع ‌رسانی در مورد مراحل پردازش سفارش، ارسال کالا و تحویل آن به مشتری استفاده کنند.
  3. اعلان ‌های ضروری و هشدارها: خطوط خدماتی برای ارسال پیام‌های فوری مانند هشدارهای امنیتی، اعلام قطعی سرویس‌ها، یا اطلاع‌رسانی درباره شرایط اضطراری به کار می‌روند.
  4. یادآوری پرداخت ‌ها و بدهی ‌ها: شرکت‌ها و مؤسسات می‌توانند از این خطوط برای ارسال یادآوری‌های مربوط به پرداخت قبوض، اقساط و سایر مطالبات مالی استفاده کنند.
  5. ارسال پیام ‌های مربوط به رزرو و نوبت‌ دهی: مطب‌ های پزشکی، مراکز خدمات درمانی و سازمان ‌های مشابه برای یادآوری و تأیید وقت ملاقات‌ ها یا رزرو ها از خطوط خدماتی استفاده می‌کنند.
  6. پیام‌ های خوشامدگویی و اطلاع ‌رسانی داخلی: شرکت‌ها از این خطوط برای ارسال پیام‌های خوشامدگویی به مشتریان جدید، اعلام تغییرات در سرویس‌ها و دیگر پیام‌های داخلی که جنبه اطلاع‌ر سانی دارند، استفاده می‌کنند.
  7. اطلاعیه ‌های مهم سازمانی: سازمان‌ ها می‌توانند برای اطلاع‌ رسانی در مورد جلسات، تغییرات برنامه‌ ها و سایر موارد اداری به کارمندان خود از خطوط خدماتی بهره ببرند.
  8. نظرسنجی و جمع آوری بازخوردها: کسب و کارها می توانند با جمع آوری از نظرات مشتریان درباره محصولات و خدمات اطلاعات کسب کنند و میزان رضایت کاربر را بررسی کنند

به طور کلی، خطوط خدماتی ابزاری مؤثر برای ارسال پیام‌های ضروری و فوری هستند و کسب‌وکارها را قادر می‌سازند تا ارتباطی بهتر و سریع‌تر با مشتریان و مخاطبان خود برقرار کنند.

خطوط خدماتی

مزایای خطوط خدماتی چیست؟

یازده مزایای خطوط خدماتی را در این قسمت توضیح داده ایم تا تصمیم و انتخاب درست برای خرید خط خدماتی داشته باشید

  • سرعت و دقت بالا
  • هزینه پایین
  • پوشش گسترده
  • شخصی سازی
  • اندازه گیری و تحلیل
  • آسان کردن ارسال
  • ارسال به بلک لیست
  • ارسال پیام انبوه
  • معرفی شدن برند شما
  • افزایش نرخ باز شدن پیامک ها
  • ارتباط مستقیم با مشتری

انواع خطوط خدماتی

اشتراکی: این خطوط به صورت مشترک در اختیار کسب و کارها قرار می گیرد

اختصاصی: هر کسب و کاری می تواند یک خط اختصاصی برای کسب و کار خود داشته باشد که امکان دریافت پیام از مخاطبین را برای شما فراهم می آورد که برای دریافت خطوط اختصاصی می توانید یم خط اختصاصی خریداری کنید.

 

ویژگی های خطوط خدماتی چیست؟

1- غیرتبلیغاتی بودن: پیام‌هایی که از این خطوط ارسال می‌شوند نباید محتوای تبلیغاتی داشته باشند. هدف اصلی این خطوط اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به مشتریان است.

2- دسترسی به لیست سیاه مخابرات: پیامک‌های ارسالی از خطوط خدماتی به تمام مشترکان، حتی کسانی که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کرده‌اند، می‌رسد.

3- تعهدنامه و شرایط خاص: برای دریافت یک خط خدماتی، معمولاً سازمان‌ها باید تعهد بدهند که از این خط فقط برای اطلاع ‌رسانی استفاده کنند و از ارسال پیام‌های تبلیغاتی پرهیز کنند.

تفاوت خطوط خدماتی با خطوط تبلیغاتی چیست؟

خط خدماتی و تبلیغاتی هر کدام ویژگی ها و کاربردهای متفاوت دارند  درک تفاوت این دو خطوط شما را در انتخاب این خطوط به نسبت کسب و کارتان کمک خواهد کرد

خطوط خدماتی

ارسال پیامک های خدماتی و اطلاع رسانی به مشتریان از طریق خط خدماتی انجام می شود. این پیامک ها شامل: رمز یکبار مصرف، تاییدیه تراکنش ها، اطلاع از موجودی، یادآوری رویدادها و… هستند.

هدف: از خطوط خدماتی برقراری ارتباط سریع و موثر با مشتریان  و ارائه خدمات بهتر به آن هاست.

ویژگی های خطوط خدماتی

اولویت در ارسال: پیامک های خط خدماتی نسبت به خطوط تبیلغاتی برای ارسال در الویت بیشتری خواهند بود که به دست مخاطب برسد

ارسال به بلک لیست: به شماره های لیست سیاه مخابراتی با بلک لیست می توان از طریق خط خدماتی پیامک ارسال کرد.

نیاز به مجوز: برای استفاده از خط خدماتی باید از اپراتورهای تلفن همراه مجوز های لازم را کسب کرد.

 

خطوط تبلیغاتی

خطوط تبلیغاتی خطوطی هستند که برای ارسال پیامک های تبلیغاتی به مشتریان کاربرد دارد و برای بازاریابی پیامکی از این خطوط استفاده می شود که پیام تبلیغاتی را می توان گفت شامل: پیشنهادات ویژه، تخفیفات، معرفی محصولات و … هستند.

هدف: افزایش فروش و جذب مشتریان جدید

ویژگی های خطوط تبلیغاتی

بلک لیست: برخی مشتریان به دلیل اینکه نمی خواهند پیام تبلیغاتی دریافت کنند با لغو پیام های تبلیغاتی با شماره گیری #800* می توانند پیام های تبلیغاتی را مسدود کنید.

عدم الویت در ارسال: پیام تبلیغاتی نسبت به پیام های خدماتی اولیت کمتری دارند

استفاده در تبلیغات: فقط برای معرفی تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می شود.

مطالب مرتبط:

بلک لیست چیست؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *