تست A/B در ارسال پیامکی تبلغاتی چه کاربردی دارد؟
ابتدا در تعریفی از تست A/B داشته باشیم که چطور عمل می کند و در چه حوزه هایی می توان از این تست استفاده کرد
تست A/B یک روش مقایسه برای دو نسخه متفاوت از یک پیامک، سایت، نر افزار است که بتوان بررسی کرد کدام نسخه عملکرد و بازخورد بهتری دارد که در نهاین منجر به رسیدن هدفمان افزایش بازدید، افزایش فروش،جذب مشتری و … می باشد
نحوه عملکرد تست A/B برای هر تستی که مد نظرتان است به صورت زیر است :
1-هدف خود را مشخص کنید مثلاً در پیام تبلیغاتی خود استفاده از لینک سایت باعث افزایش بازید سایت شما خواهد بود یا خیر
2- دو نوع پیام که یکی حاوی لینک و دیگری که فقط حاوی شماره تماس شما است ایجاد کنید
3- دو گروه از کاربر ایجاد کنید که از نظر سن، جنسیت، علایق شبیه هم باشند
4-هر نسخه را در اختیار دو گروه متفاوت بزارید و از یک کد برای تایید نوع پیام استفاده کنیدد
5-بعد از انجام تست توسط کاربران نتایح را بررسی کنید تا پیام دارای بازخورد بیشتری را شناسایی کنید
6- انتخاب نسخه برنده ای عملکرد بهتری را در برداشته است
7-از نسخه برنده در تبلیغاتی در پیش روی خود استفاده کنید