بلک لیست
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بلک لیست

فهرست مطالب

بلک لیست چیست؟

بلک لیست یا لیست سیاه مخابراتی به شماره های تمام اپراتورها گفته می شود که به اپراتوار اعلام کردن نمی خواهند پیام تبلیغاتی دریافت کنند و به همین ترتیب به این شماره هیچگونه پیام تبلیغاتی ارسال نخواهد شد.کاربران تمام اپراتوراها چون تمایلی به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند با مسدود کردن اینگونه پیامک ها در لیست سیاه مخابراتی یا همان بلک لیست قرار می گیرند و کسب و کارها نمی توانند به اینگونه شماره ها پیام تبلیفاتی ارسال کنند. پس کسب و کارهای که از پنل پیامکی برای کسب و کارشان استفاده می کنند این را در نظر بگیرند متن و ارسال در زمان نامناسب،ارسال پشت سرهم و … باعث مزاحمت و اضافه شدن کاربران بیشتری به بلک لیست خواهد بود.

امروزه در دنیای تبلیغات بازاریابی پیامکی یکی از موثرترین و به صرفه ترین روش ها برای کسب و کارها می باشد در دنیای دیجیتال امروز تعداد کاربران گوشی های هوشمند روز به روز بیشتر می شود و ایران رتبه 4 در تعداد کاربران را در جهان دارد و در یک زمان خاصی بیشتر کسب و کارها به تبلیغات از طریق پیامک روی آورند و پیامک های به شماره ها در زمان نامناسب و در تعداد بالا ارسال می شد و باعث عدم رضایت و اعتراض کاربران شد

می توان علت آن رعدم آشنایی با بازاریابی پیامکی بود که با متن تبلیغاتی غلط و تکرار بیش از حد در سال 1392 سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی هر کاربری که تمایل به دریافت  پیامک تبلیغاتی ندارد می تواند با شماره گیری #800* دریافت پیامک ها را مسدود کنند.

بلک لیست

چطور به شماره هایی که در بلک لیست هستند پیام تبلیغاتی ارسال کنیم؟

کسب و کارها و کاربرانی که از بازاریابی تبلیغاتی استفاده می کنند و پنل پیامکی دارند باید روش صحیح و درست برای ارسال پیامک را در نظر بگیرند در ادامه روش های که می توان به شماره های که در بلک لیست هستند پیام تبلیغاتی ارسال کرد را معرفی خواهیم کرد. در سامانه پیام کوتاه کاربرانی که پنل پیامکی دارند می توانند از این روش ها برای ارسال پیام تبلیغاتی به شماره های بلک لیست استفاده کنند:

1-وب سرویس پیامکی

اگر کسب و کار شما دارای سایت یا اپلیکیشن می باشد وب سرویس پیامکی یکی از بهترین گزینه ها برای تبلیغات و اطلاع رسانی پیامکی می باشد چرا که کاربر برای ثبت نام کد تایید را وارد کند تا ثبت نام  تکمیل شود و این کد باید به شماره کاربر ارسال شود بعد از ثبت نام پیام خوشامدگویی، درصورت ثبت سفارش کد پیگیری برای مشتری ارسال می شود در صورتی که کاربر در بلک لیست باشد پیام تایید و ثبت سفارش برایش ارسال نمی شود و اگه تعداد بالایی از کاربران در بلک لیست باشند شما مشتریان خود را از دست خواهید داد و بازاریابی پیامکی برای شما هیچ بازخورد مثبتی برای شما و کسب و کارتان نخواهد داشت.

به همین دلایل برای موثر بودن تبلیغات پیامکی وب سرویس برای کسب و کارشما ضروری و حیاتی است تا بتوانید با مشتریان خود تعامل داشته باشید. پس برای ارسال پیام به شماره های بلک لیست وب سرویس این کار را برای شما انجام خواهد و  دیگر نگران از دست دادن مشتریان خود را نخواهید داشت.

2 -خط خدماتی چیست و چه کاربردی دارد؟

خط خدماتی برای افرادی که سایت یا اپلیکیشن ندارند که از وب سرویس برای ارسال پیام استفاده کنند می توانند از خط خدماتی استفاده کنند.کسب و کارهای کوچک و بزرگ که دارای مجوز و اینماد هستند می توانند از خط خدماتی استفاده کنند این خطوط  برای اطلاع رسانی ، نظرسنجی ، پیام برای مناسبت های خاص است و از طریق این خطوط امکان ارسال پیام تبلیغاتی وجود ندارد.

پس این خطوط فقط برای اطلاع رسانی است ارسال پیام تبلیغات و تخفیف  از این خطوط قانونی نیست. طبق اطلاعیه مخابرات شماره های ارسال پیام به دو صورت تبلیغات و خدماتی می باشند. شماره های تبلیغاتی برای ارسال پیام تبلیغاتی است و تمامی اشخاص می توانند از این خطوط استفاده کنند اما  خطوط خدماتی برای ادرات دولتی و شرکت های خصوصی که دارای مجوز، جواز کسب و اینماد باشد.

ادارات دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات و اطلاع رسانی به کاربران از خطوط خدماتی استفاده می کنند و این کاربران رضایت کامل برای دریافت پیام دارند مثلاً شما در یک آموزشگاه موسیقی ثبت نام می کنید و با ثبت اطلاعات خود در این آموزشگاه پیام های برای زمان تشکیل کلاس، دوره های در حال برگزاری و… ارسال می کند شما با رضایت خود این پیام ها را دریافت می کنید.

در صورت هرگونه مشاوره و راهنمایی، دریافت پنل، و… می توانید با شماره گیری 90001021(تماس رایگان) تماس بگیرید

بلک لیست

مطالب مرتبط:

بررسی و مقایسه خطوط خدماتی با خطوط تبلیغاتی 

پیامک تبلیغاتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *