فهرست مطالب

اصول پیام تبلیغاتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اصول نوشتن متن پیامک تبلیغاتی برای جذب مشتری:

برای تبلیغات روش های متفاوتی وجود دارد که تبلیغات پیامکی روشی موثر و کم هزینه برای معرفی کسب و کار،اطلاع رسانی و ارتباط با مشتری هست.در بازار رقابتی شما باید مشتری را باید با محتوای درست و اصولی جذب کنید در پیام تبلیغاتی محتوا نقش کلیدی را ایفا می کند و محتوای اصولی مشتری را ترغیب می کند پیام شما را باز کند به سایت یا پیج اینستاگرام هدایت شود یا پیشنهاد وسوسه انگیز مخاطب را ایجاب کند از شما محصولی را خریداری کند

 

دراینجا چند نکته برای نوشتن اصولی متن پیامک تبلیغاتی اورده شده است که می تواند به شما در جذب مشتری کمک کند:

 

1-شناخت نسبت به مخاطب و نیاز بازار

فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی دارید ابتدا باید نیاز جامعه را بررسی کنید و اینکه مخاطبین خود را بشناسید اینکه:

چه کسانی لوازم خانگی میخرند؟

سن و و جنسیت آن ها چیست؟

چه برندهایی متقاضی بیشتری دارد؟

مشتری چه انتظاری از محصول خاصی دارد؟

 

 

2- تعداد کاراکترها

فضا برای نوشتن متن تبلیغاتی محدود به 70 کاراکتر است پس متن اس ام اس خلاصه،واضح و جذاب باشد از ایموجی ها و لینک سایت شماره تماس و… استفاده کنید تا به اهدافتان در بازاریابی برسید

3-ارسال پیام در زمان مناسب

باید در زمان مناسب ارسال پیام تبلیغاتی را انجام دهید که برای مخاطبین شما مزاحمتی ایجاد نشود و مخاطب خود را با تبلیغات نامناسب از دست ندهید می توانید با تجزیه و تحلیل اس ام اس ها تبلیغاتی تحلیل کنید تا چه زمانی بیشترین کلیک و باز شدن را داشته اید

4-شروع مناسب

اولین جمله پیام شما مخاطب را مشتاق به باز کردن و خواندن اس ام اس تبلیغاتی شما می کند.لحن پیامک تبلیغاتی شما باید متناسب با کسب و کار شما باشد. خدماتی که ارائه می دهید خلاصه و واضح در پیام باشد. استفاده از نام مخاطب در پیام حس شخص سازی و اینکه مخاطب پیام شما را می خواند را بالا می برد

5-متن کوتاه وشفاف

به طور مستقیم در متن پیام به اصل مطلب بپردازید. متن کوتاه و ساده باشد

از کلمات کلیدی برای ارائه خدمات خود استفاده کنید

6-رعایت نکات نگارشی و املایی

در متن اس ام اس تبلیغاتی داشتن غلط املایی به مخاطب شما حس خوبی نخواهد و می تواند نتیجه عکس برای تبلیغات شما داشته باشد. از علائم نگارشی برای مبهم نبودن متن پیامک تبلیغاتی استفاده کنید

7- تعامل با مشتری

برای اینکه مرتب با مشتری تعامل و ارتباط داشته باشید از نظرسنجی، مسابقه و قرعه کشی،کد تخفیف و جشنواره،کسب امتیاز با معرفی به دوستان خود استفاده کنید.

8-خلاقیت و نوآوری

برای دیده شدن در دنیای تبلیغات باید خلاقیت و نوآوری داشته باشید متن جذاب، لینک ها، ایموجی، حس فوریت و … میتواند مخاطب را ترغیب به استفاده از خدمات یا خرید محصول شما بکند

9-قراردادن لینک در متن پیام

متن پیام با توجه به محدود بودن کاراکترها نمی توان تمام اطلاعات را به مشتری ارائه داد با قراردادن لینک در متن شما می توانید به مخاطب اطلاعات بیشتری راجع به خدمات،محصولات و یا هر موضوع دیپذی که مد نظر شماست

10-مطابقت با قوانین

هر کشوری قوانین خاص خود را برای تبلیغات دارد و در بازاریابی پیامکی شما باید به این مورد توجه خاصی داشته باشید چون ممکن است باعث مسدود شدن خط تبلیغاتی، جریمه نقدی، یا پیگرد قانونی برای شما داشته باشد